Monday, August 10, 2009

CAR CRAZY


Inilah koleksi kereta mini Aqil, Seawal usia 8 bulan dia dah mula tunjuk minat kat keta kecik2 nie....,Seawal umur itu jugala aku belikan dia Hotwheel yang pertama.Lepas tu aku tak ingat dah bila masa yang aku n husband beli sampai dia boleh buat koleksi dah...Buat masa nie koleksi dia dah lebih 20 biji..., selain dalam gambar nie ada lagi 4-5 biji aku x jumpa dalam kotak dia...emmm adala tu dia sorok tang mana2.

Aqil memang cukup minat kat keta....,aku n husband pun x kisah kami suka tgk dia men keta mini tu. Macam-macam bunyi kalau dia men,siap buat drift lagi....sorang2 dia pun jadi keja. Tapi satu yang aku tak tahan, dia suka sepah2 kan keta dia, letak ikut suka dia, kekadang kat dapur, dia susun kat rak tvla, yang pasti mandi mesti nak kena bawa. "ma wak car andi, acuh". Itula ayat dia setiap kali aku ajak mandi,ma bawa keta mandi, basuh katanya. Akupun layankan ajer dari dia tak mau mandi itu lebih baik...

Kalau kami keluar kemana-mana dia akan ambik keta dia 2 biji buat bekal men dalam keta. Kelakar tengok telatah dia....balik jer umah...keta diala yang dia cari. Aku pernah cakap ngan aqil, aqil kena belajor pandai-pandai nanti bila besar, dapat kerja baguih2 boleh beli keta banyak2, aqil kan minat keta....dia gelak jer....Ummmh ntah kan faham ker tidak...he he he.

Apapun kerenah anak-anak kecil kita, itula sebenarnya yang mengajar kita untuk menjadi Ibu Bapa yang terbaik. Gelak tawanya jadi pengubat jiwa, penenang hati.

2 comments:

  1. ya betoi tu.. kita ikut ja kerenah depa.. asalkan depa happy jer.. macam si syamim dgn koleksi robot2 & airoplane dia....

    ReplyDelete
  2. byk tuuu aqil... ni maknye yg susun ke paknyerr

    ReplyDelete